bara en liten det av bokens innehåll.

Den kalla vinter kvälen som satte mitt hjärta i bland. blicken på andra sidan som starta mig varm. hur mitt inre började lätt och hur stressen ville ut. om jag bara kunde stoppa tiden skulle jag stoppa den nu. spola tillbaka och börja om igen. då allting var så lätt. ett enda mejl om en match starta våra intressen för varandra. våra hjärtan stod i brand och några månader senare stod vi där hand i hand. den lilla flickan som sa till mig. det här är rätt håll kvar det. håll det hårt. jag gjorde allt jag kunde men jag föll i gråt. ännu ett försök av att resa mig upp. det höll mig stadigt men jag är starkare nu än någonsin. hur den lilla flickan komtillbaks till mig. visade nånting som fick mig och tänka tillbaks igen. det som fick mig att se att jag försökte undvika. det som fick mig att se att det inte alls var nå bra. lova mig att försöka hålla mig borta. lova mig att stå där framför mig. lova mig att det är i din famn jag får ligga om nätterna när jag behöver närheten igen. du kommer alltid att vara min lilla flicka. du stöttade mig från grunden och fick mig uppåt. di fick mig att förstå att jag valde fel den sista tiden. jag har inte gråtit en enda droppe från de svidande ögon på 3 dagar nu. även när jag på minner mig själv om att det är en speciel dag idag. jag tänker inte slänga bort dehär. jag tänker slå på en av våra favoriter. sedan ska jag kolla p åen film du gillade. för engång i tiden så var det du som var han.
kommer du ens ihåg mvg texten som fick mig så glad. kommer du ens ihåg ner vi klappade fiskens kvala rygg. kommer du ens ihåg när vi cyklade mil efter mil i en vacker stad. kommer du ens ihåg den dag vi träffades påriktigt. kommer du ens ihåg hur bra det egentligen var...? varför går du då inte din egen väg? varför följer du efter en annan som en liten hundvalp. varför erkänner du inte bara att det egentligen inte är dethär du vill. det får mig bara att tappa förtroendet. det får mig bara att vända mig om. nångång är det försent. nångång är allting borta. ingenting kommer bli som förr. kommer du ihåg när jag hoppade från brons kant och du kollade på. kommer du ihåg när du sa till mig att du gillade mig. kommer du ihåg när vi gick hand i hand med en liten filur som vi kallade för vårt barn på en musiksliten sommar dag i en park full med människor. haha.. och när vi tog tåget till en fin stad och kollade på en film. hur vi väntade på att den var slut och hur vi rusade ut där ifrån. jag hittade ett papper här om dan. den låg nermulad i en låda. det är ett alfabet och det står en sak på varje rad.. det kommer vara en tid jag saknar. det kommer vara en tid som aldrig mer kommer hända igen. jag kommer ihåg hur förväntansfull jag var över att ha dig här under denna natt som jag föddes på. men istället byter jag ut det till en sliten kudde som får ligga i mina armar. det var en tid som fick mig att tänka om. och jag är stark. jag är starkare än någonsin nu. mitt hjärta brinner inte. hela jag brinner. jag mårbra igen. pågrund av dig. för att du var ärlig. eller du säger att du är det. men är det verkligen så...? jag tror att det är för att du följer en annans spår. men det kommer aldrig att bli mitt problem. det kommer aldrig vara jag som ångrar. eftersom att jag lever livet. jag håller mig rak. minnen blir till foton och texter. en hel bok är fylld med bara prat. du var en del av mitt liv. du var även mitt allt. nu är allt som aska och de flyger i syrets vägar. och det håller sig borta från mig. men fortfarande vill den lilla flickan se upp till mig. hon vill håll amin hand för att hon ser att mina ögon skiftar färg. hon är nu mera nte bara min vän hon är älskad och hon betyder mer än en vän. hon är min kompass. min vägledare. min egna skyddsängel. och jag tackar dig för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0