overexposed

somnar med solen i ögonen. hettan som tar över min kropp. en dörr som slår och ger mig aningar om att någon mer än jag är här uppe. förväntansfullt väntar jag på att få somna. men timmar gick och tankar börja snurra. vilket leder till det gamla vanliga sömnproblemet på min kind som sedan förbleknas på kuddens alla sidor.


natten har vart ett rent jävla helvete! fläkten står på full, men värmen tar över endå och jag känner verkligen hur värmeutslagen börjar uppstå. faast inte riktigt.. men det är förjävla varmt! man får knappt nå syre. jajaa... skolan var så sjukt onödig. två lektioner och et antal håltimmar. så drog hem och slog på duschen direkt! sen klär man på sig nåt lätt och tar nåt och dricka. sen vandra jag vidare till crille och vi satt väl mäst och bara snacka.. eller nåt? hehe. uum sen drog jag hem och kolla på film. mean girls 2.. den var inte alls så rolig som folk säger. somna till den. men nu ska lotta ta en sval dusch igen. egentligen vill jag ut och springa men jag kan inte springa om jag inte har musik i öronen. och den nya mobilens hörlurar är hur tattiga som helst! så skippar det. det skulle säkert bli förvarmt endå så.





Jag hör många klagomål över sin kropp. Och detär oftast magen och vikten. right?. så nu tänkte jag lägga lite gått ord här..? eller nåt.

men ärligt talat. dem som går runt och säger att dem är så tjocka och väger mycket fast dem ser helt fullständigt normal ut. tänk hur dem som faktiskt är tjock tjocka. och då snackar vi lixom 160 kilo och magen bara väller ut, då snackar vi om att ha magen i knät när man böjer sig lixom? hur kul låter det lixom. då ska man vara jävligt glad över att vara 1,70 lång och väga runt 55-65. vilket är en väldigt normal vikt till längden. sen beror det även på vad man har för kost och om man tränar mycket. eftersom att då är det muskler som byggs. vilket är än bra sak ju! vikten kvittar! du behöver inte ens ställa dig på vågen dagligen för att se om du ätit förmycket. det är personligheten som man ser hos andra, inte vikten. det kollar man inte ofta alls.

skippa inte lunchen och middagen bara för att du tror du är fet. man ska ju trotsallt äta regelbundet. dock inte massa kakor,bullar och andra sockerbomber! men det finns mycket gott endå att äta. och hur kul är det att försöka ligga och mysa med en pinne. det är ju inget mys. det är ju som att krama om en planka? så jag håller tummen upp för mullighet faktiskt! jag tycker faktiskt det är hur gulligt som helst! nu försöker jag inte trycka ner folk som faktiskt är smala och har hur fina kurvor och sånt som helst. men bara för att magen kanske läggs över som ett väck när man sitter. ja.. asså. man kan ju inte vara rak i kroppen hela tiden. och det är fullt normalt med det. och hörni tjejer.. magen är inte det första en människa tänker på när man ser än. alla kan inte heller vara perfecta, då världen skulle förändras till en skönhetstävling ärligt talat. var dig själv, skippa skitsnacket. glöm vikten och kom ihåg att man är fin precis som man är!

så mitt ord är, fuck the myth and go your own way!

Kommentarer
Postat av: celle

JEEH!! jag gillar mitt fett som hänger när jag sitter (Y Den hjälper så jag inte får spricker i magen när jag växer! och så. Mihihih man är fortförande ung, lev livet! Sen när man blir vuxen blir det annorlunda!

2011-06-08 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0